ویژه نامه محرم الحرام ۱۳۹۴

احکام رفتارهای غیر اخلاقی در فضای مجازی
مهر ۴, ۱۳۹۴
مراسمات عزاداری ماه محرم ۱۳۹۴
مهر ۱۵, ۱۳۹۴

بسم الله الرحمن الرحیم

چند سالی است که در جهت بصیرت افزایی تراکت یا بروشوری تهیه میشود و بعد از قرایت زیارت عاشورا در هییت امام حسن عسکری(ع) – تهرانسر توزیع میشود. این تراکت ها که سال گذشته با استقبال فراوانی روبرو شد امسال با محوریت موضوع عبرت های عاشورا که قسمت هایی از سخنرانی بسیار زیبا و تاریخی رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۷۵/۳/۲۰ می باشد منتشر خواهد شد . تراکت امسال دارای سه بخش می باشد عیرت های عاشور ، فضای مجازی و شهدا.

امیدواریم که این کوشش گروه فرهنگی هییت امام حسن عسکری(ع)-تهرانسر مورد توجه حضرت بقیه الله(عج) قرار گیرد.

برای مشاهده ویژه نامه های سال ۹۳ اینجا کلیک کنید

ضمنا عزیزان می توانند با حذف نام و لوگوی هییت از این تراکت در محل های مورد نظر استفاده نمایند.

تراکت شب اول :

تراکت شب اول

تراکت شب اول

عبـرت هــای عــاشورا:

جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر ، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان از وزیرشان، امیرشان ، سردارشان ، عالمشان، قاضیشان ، قاریشان و اجامر و اوباششان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! خوب ؛ انسان باید به فکر فرو رود، که چرا چنین شد؟ کار به جایی برسد که جلو چشم مردم، حرم پیغمبر را به کوچه و بازار بیاورند و به آنها تهمت خارجی بزنند !خارجی یعنی جزو خوارج ، خارجی یعنی کسی که علیه امام عادل خروج میکند. لذا، همه‌ی مردم مسلمان، آن روز از خارجیها، یعنی خروج‌کننده‌ها، بدشان میآمد.آن عدّه، در معرفی امام حسین علیه‌السّلام به عنوان خروج کننده، موفّق شدند. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

کسی می تواند از سیم خار دارهای دشمن عبور کند 

که در سیم خار دارهای نفس خود گیر نکرده باشد.

(شهید علی چیت سازیان)

 

دنیای مجازی دنیای کوچکی است … و به تبع آن آدمهای کوچکی هم دارد بغیره یکسری استثناء… درگیراین دنیا و آدمهایش نشو اینجا همه هستند اما هیچکس نیست…

 

تراکت شب دوم:

 

تراکت شب دوم

تراکت شب دوم

عبـرت هــای عــاشورا:

چه شد که کار به این‌جا رسید؟! چه شد که امّت اسلامی که آن قدر نسبت به جزئیّات احکام اسلامی و آیات قرآنش دقّت داشت، در چنین قضیه‌ی واضحی، به این صورت دچار غفلت و سهل‌انگاری شد که ناگهان فاجعه‌ای به آن عظمت رخ داد؟! رخدادهایی چنین، انسان را نگران میکند. مگر ما از جامعه‌ی زمان پیغمبر و امیرالمؤمنین علیهماالسّلام قرصتر و محکم‌تریم؟! چه کنیم که آن گونه نشود؟اگر امروز من و شما جلو قضیه را نگیریم، ممکن است پنجاه سال دیگر، ده سال دیگر یا پنج سال دیگر، جامعه‌ی اسلامی ما کارش به جایی برسد که در زمان امام حسین علیه‌السّلام رسیده بود. مگر این‌که چشمان تیزی تا اعماق را ببیند؛ نگهبان امینی راه را نشان دهد؛ مردم صاحب فکری کار را هدایت کنند و اراده‌های محکمی پشتوانه‌ی این حرکت باشند. آن وقت، البته، خاکریزِ محکم و دژِ مستحکمی خواهد بود که کسی نخواهد توانست در آن نفوذ کند. و الاّ، اگر رها کردیم، باز همان وضعیت پیش می‌آید. آن‌وقت، این خونها، همه هدر خواهد رفت. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

امام جماعت واحد تعاون بود . بهش می گفتند حاج آقا آقاخانی روحیه عجیبی داشت . زیر آتیش سنگین عراق شهدا رو منتقل می کرد عقب  توی همین رفت و آمدها بود که گلوله مستقیم تانک سرش رو جدا کرد چند قدمیش بودم هنوز تنم می لرزه وقتی یادم میاد از سر بریده اش صدا بلند شد: السلام علیک یا ابا عبدالله

 

یادمان نرود : فضای مجازی هم محضرخداست…

 

تراکت شب سوم:

تراکت شب سوم

تراکت شب سوم

عبـرت هــای عــاشورا:

در هر جامعه و شهر و کشوری، از یک دیدگاه، مردم به دو قسم تقسیم میشوند: یک قسمْ کسانی هستند که بر مبنای فکر خود، از روی فهمیدگی و آگاهی و تصمیم‌گیری کار میکنند. راهی را میشناسند و در آن راه – که به خوب و بدش کار نداریم – گام برمیدارند. یک قِسم اینهایند که اسمشان را خواص میگذاریم. قسم دیگر، کسانی هستند که نمیخواهند بدانند چه راهی درست و چه حرکتی صحیح است. در واقع نمیخواهند بفهمند، بسنجند، به تحلیل بپردازند و درک کنند. به تعبیری دیگر، تابع جَوّند. به چگونگی جوّ نگاه میکنند و دنبال آن جوّ به حرکت در میآیند. اسم این قسم از مردم را عوام میگذاریم. خواص چه کسانی هستند؟ آیا قشر خاصّی هستند؟ جواب، منفی است. زیرا در بین خواص، کنار افراد با سواد، آدمهای بیسواد هم هستند. گاهی کسی بیسواد است؛ اما جزو خواص است. یعنی میفهمد چه کار میکند. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

اگر خودش را در جهان واقعی ببینی، یحتمل سرت را می‌اندازی پایین و عبور می‌کنی ، ولی اسمش را، نوشته‌اش، کامنت‌اش را، چراغ روشن‌اش را که در دنیای مجازی می‌بینی، چشمت تنگ‌تر می‌شود، خیره‌تر می‌شوی به مانیتور، شاید ضربان قلبت هم کمی بالاتر برود…

 

دروغ بزرگترین حقیقت دنیای مجازی است…

 

تراکت شب چهارم:

تراکت شب چهارم

تراکت شب چهارم

عبـرت هــای عــاشورا:

خواص که میگوییم از خوب و بدش؛یعنی کسانی که وقتی عملی انجام میدهند، موضع گیری ای میکنند از روی فکر و تحلیل است. میفهمند و تصمیم میگیرند و عمل میکنند. اینها خواصند. نقطه‌ی مقابلش هم عوام است. عوام یعنی کسانی که وقتی جوّ به سمتی میرود، آنها هم دنبالش میروند و تحلیلی ندارند. یک وقت مردم میگویند «زنده باد!» این هم نگاه میکند، میگوید «زنده باد!» یک وقت مردم میگویند «مرده باد!» نگاه میکند، میگوید «مرده باد!» یک وقت جوّ این طور است؛ این‌جا می‌آید. یک وقت جو آن طور است؛ آن‌جا میرود! یک وقت حضرت «مسلم» وارد کوفه میشود. میگویند: «پسر عموی امام حسین(ع)آمده برویم اینها میخواهند خروج کنند» و چه و چه. تحریک میشود، میرود دُور و بَرِ حضرت مسلم؛ میشوند هجده هزار بیعت کننده با مسلم! پنج، شش ساعت بعد، رؤسای قبایل به کوفه میآیند؛ به مردم میگویند: «چه کار میکنید؟! با چه کسی میجنگید؟! از چه کسی دفاع میکنید؟! پدرتان را در می‌آورند!» اینها دور و بر مسلم را خالی میکنند. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

دخترکم؛ از نظر قرآن یکی از ملاک‌های بی‌حیایی، خودنمایی برای نامحرم است. خودنمایی فقط برای بدحجاب‌ها نیست، بلکه با حجاب هم می‌شود خودنمایی کرد؛ فقط مشتری‌اش فرق می‌کند. رعایت کن !

 

گاهی به گناه به اندازه یک کلیک فاصله داریم…

تراکت شب پنجم:

تراکت شب پنجم

تراکت شب پنجم

عبـرت هــای عــاشورا:

خواصِ یک جامعه، به دو گروهِ خواصِ طرفدار حق و خواصِ طرفدار باطل تقسیم میشوند. شما از خواص طرفدار باطل چه توقّع دارید؟ بدیهی است توقّع این است که بنشینند علیه حق و علیه شما برنامه‌ریزی کنند. لذا باید با آنها بجنگید. تاریخ را با قصّه اشتباه نکنیم. تاریخ یعنی شرح حال ما، در صحنه‌ای دیگر؛ تاریخ یعنی من و شما؛ یعنی همینهایی که امروز این‌جا هستیم. پس، اگر ما شرحِ تاریخ را میگوییم، هر کداممان باید نگاه کنیم و ببینیم در کدام قسمتِ داستان قرار گرفته‌ایم. بعد ببینیم کسی که مثل ما در این قسمت قرار گرفته بود، آن روز چگونه عمل کرد که ضربه خورد؟ مواظب باشیم آن طور عمل نکنیم. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

بانو… همان طور که در دنیای واقعی حیایت، حجابت، وقارت تو را از برخورد صمیمانه با هر نامحرمی بازمی‌دارد،‌ همان طور که وقتی نگاهی آزارت می‌دهد؛‌ رویت را محکم‌تر می‌گیری اینجا هم در فضای مجازی در برخورد با نامحرم، رویت را بگیر در قالب کلمات.

 

 ای شهید… ای آن که بر کرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای،دستی برآر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش…        (      شهید آوینی       )

 

تراکت شب ششم:

تراکت شب ششم

تراکت شب ششم

عبـرت هــای عــاشورا:

شما خودتان را در صحنه‌ای که از صدر اسلام تبیین میکنم، پیدا کنید. یک عدّه جزو عوامند و قدرت تصمیم‌ گیری ندارند. عوام، بسته به خوش طالعی خود، اگر تصادفاً در مقطعی از زمان قرار گرفتند که پیشوایانی مثل  امیرالمؤمنین علیه‌السّلام و امام راحل ما ، بر سرِ کار بودند و جامعه را به سمت بهشت می‌بردند، به ضربِ دست خوبان، به سمت بهشت رانده خواهند شد. اما اگر بخت با آنها یار نبود و در مقطعی قرار گرفتند که «وجعلنا هم ائمه یدعون الی النارِ»به سمت دوزخ خواهند رفت. پس، باید مواظب باشید جزو عوام قرار نگیرید. جزو عوام قرار نگرفتن، بدین معنا نیست که حتماً در پی کسب تحصیلات عالیه باشید؛ نه! عوام بودن، دست خود من و شماست. باید مواظب باشیم که به این جرگه نپیوندیم. یعنی هر کاری میکنیم از روی بصیرت باشد. هر کس که از روی بصیرت کار نمیکند، عوام است. پس، اوّل ببینید جزو گروه عوامید یا نه. اگر جزو گروه عوامید، به سرعت خودتان را از آن گروه خارج کنید. بکوشید قدرت تحلیل پیدا کنید؛ تشخیص دهید و به معرفت دست یابید. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

آدمهای دنیای مجازی از دور قشنگن ؛ خدایا!!! حرفی نیست فقط یک دعا از ته دل، هیچکسی رو اونقدر تنها نکن که بخواد تنهاییش رو با دنیای مجازی پر کنه…آدمایی که تو دنیای مجازی صدتا خاطرخواه دارن ولی تو دنیای خودشون از همه تنهاترن !

 

تراکت شب هفتم:

تراکت شب هفتم

تراکت شب هفتم

عبـرت هــای عــاشورا:

خواص طرفدار حق، دو نوعند. یک نوع کسانی هستند که در مقابله با دنیا، زندگی، مقام، شهوت، پول، لذّت، راحت، نام و همه‌ی متاع های خوبْ قرار دارند. در قرآن‌که میفرماید «متاع الحیاه الدنیا»، معنایش این نیست که این متاع، بد است؛ نه ، منتها اگر در مقابل این متاعها و بهره‌های زندگی، خدای ناخواسته آن قدر مجذوب شدید که وقتی پای تکلیف سخت به میان آمد، نتوانستید دست بردارید، واویلاست! میبینید که حتّی خواصِ طرفدارِ حق هم به دو قسم تقسیم میشوند. اگر در جامعه‌ای، آن نوع خوب خواص طرفدار حق؛ یعنی کسانی که میتوانند در صورت لزوم از متاع دنیوی دست بردارند، در اکثریت باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

آخرین مقاتله ما به مثابه سپاه عدالت نه با دموکراسی غرب که با اسلام آمریکایی است که اسلام آمریکایی از خود آمریکا دیر پا تر است.(شهید آوینی)

 

همه این چیزهایی که الآن داری می نویسی اگر او را رودررو میدیدی هم میگفتی؟این لبخندی که روی لب تو نشسته و او نمی بیند من را نگران می کند…

(فضای مجازی…)

 

تراکت شب هشتم:

تراکت شب هشتم

تراکت شب هشتم

عبـرت هــای عــاشورا:

اگر کسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترک کنند و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جانشان به خطر میافتد، یا برای مقامشان یا برای شغلشان یا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستانشان، راه خدا را رها کنند، اگر عده‌ی این‌ها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسین‌بن‌علی ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. آن وقت، یزیدها بر سرِ کار میآیند ، امامت به سلطنت تبدیل خواهد شد! وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان تغییر ماهیت میدهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا میکند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی ایستند و از حق طرفداری نمیکنند و جانشان را به خطر نمی اندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام با آن وضع آغاز میشود.حکومت به بنی‌امیّه و بعد به بنی‌عبّاس و آخرش هم به سلسله‌ی سلاطین در دنیای اسلام، تا امروز میرسد! (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

اسمش”فضای مجازی” است!اینجا صورت ها را نمیتوان دید!اما بسیاری
سیرت های واقعی شان را فقط اینجا نشان میدهند…فقط اینجا…

 

در زمان غیبت به کسی منتظر    میگویند که منتظر شهادت باشد

شهید مهدی زین الدین

 

تراکت شب نهم:

تراکت شب نهم

تراکت شب نهم

عبـرت هــای عــاشورا:

دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. به مسأله‌ی خلافت، اصلاً کار ندارم. مسأله‌ی خلافت، جدا از جریان بسیار خطرناکی است که میخواهم به آن بپردازم. قضایا، کمتر از یک دهه پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام اعم از صحابه و یاران و کسانی که در جنگهای زمان پیغمبر شرکت کرده بودند از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندی مالی بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. چنین عنوان شده بود که تساوی آنها با سایرین درست نیست و نمیتوان آنها را با دیگران یکسان دانست! این، خشتِ اوّل بود. انحرافات، از همین نقطه شروع شد، تا به اواسط دوران عثمان رسید. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین سرمایه‌داران زمان خود محسوب میشدند! توجّه میکنید! یعنی همین صحابه‌ی عالی‌مقام که اسمهایشان معروف است؛ طلحه، زبیر، سعدبن‌ابی‌وقّاص و غیره این بزرگان، که هر کدام یک کتاب قطور سابقه‌ی افتخارات در بدر و حُنین و  اُحد داشتند، در ردیف اول سرمایه‌داران اسلام قرار گرفتند. یکی از آنها، وقتی مُرد و طلاهای مانده از او را خواستند بین ورثه تقسیم کنند، ابتدا به صورت شمش درآوردند و سپس با تبر، بنای شکست و خرد کردن آنها را گذاشتند.  (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

بوی دود می آید
به گمانم جماعتی پای دنیای مجازی میسوزانند عمر خویش را

 

تراکت شب عاشورا:

10

عبـرت هــای عــاشورا:

در دوران امیرالمؤمنین(ع) ، چون عدّه‌ای مقام برایشان اهمیت پیدا کرد، با علی(ع)در افتادند. بیست و پنج سال از رحلت پیغمبر(ص) میگذشت و خیلی از خطاها و اشتباهات شروع شده بود. نَفَس امیرلمومنین(ع) نَفَس پیغمبر(ص) بود. اگر بیست و پنج سال فاصله نیفتاده بود، امیرالمؤمنین(ع) برای ساختن آن جامعه مشکلی نداشت. اما با جامعه‌ای مواجه شد که در آن، ارزشها تحت‌الشّعاع دنیاداری قرار گرفته بود. جامعه‌ای است که امیرالمؤمنین(ع)، وقتی میخواهد مردم را به جهاد ببرد، آن همه مشکلات و دردسر برایش دارد! خواص دوران او خواص طرفدار حق یعنی کسانی که حق را میشناختند اکثرشان کسانی بودند که دنیا را بر آخرت ترجیح میدادند!نتیجه این شد که امیرالمؤمنین(ع) بالاجبار سه جنگ به راه انداخت؛ عمر چهار سال و نه ماه حکومت خود را دائماً در این جنگها گذراند و عاقبت هم به دست یکی از آن آدمهای خبیث به شهادت رسید. خون امیرالمؤمنین(ع) به قدر خون امام حسین(ع) با ارزش است. شما در زیارت وارث میخوانید: «السّلام علیک یا ثاراللَّه و ابن ثاره.» یعنی حقّ خونِ امام حسین علیه‌السّلام و پدر بزرگوارش، متعلّق به خودِ خداست. صاحب خونِ این دو نفر، خودِ ذات مقدّس پروردگار است. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

میگفتاینکه بقیه مرا با اسم کوچک صدامیزنندتقصیرمن است؟ گفتممردها میزان جدیتشان میشودحجابشان… اینکه یک نفر خیره خیره ب یک خانم بد حجاب نگاه می کند تقصیر کیست؟ این هم همان… حجب مرد در میزان جدیت او در برخورد با نامحرم نمایان میشود…واین نکته هم هیچ ربطی ب تاهل و تجردش ندارد…

 

تراکت شب یازدهم:

تراکت شب یازدهم

تراکت شب یازدهم

 

عبـرت هــای عــاشورا:

امیرالمؤمنین(ع)به خاطرِ وضعیّت آن روز جامعه‌ی اسلامی به شهادت رسید. بعد نوبت امامت به امام حسن(ع) رسید و در همان وضعیت بود که آن حضرت نتوانست بیش از شش ماه دوام بیاورد. تنهای تنهایش گذاشتند. امام حسن مجتبی(ع) میدانست که اگر با همان عدّه‌ی معدود اصحاب و یاران خود با معاویه بجنگد و به شهادت برسد، انحطاط اخلاقی زیادی که بر خواص جامعه‌ی اسلامی حاکم بود، نخواهد گذاشت که دنبال خون او را بگیرند! تبلیغات و پول معاویه، همه را تصرّف خواهد کرد و بعد از گذشت یکی دو سال، مردم خواهند گفت امام حسن(ع) بیهوده در مقابل معاویه قد علم کرد. لذا، با همه‌ی سختیها ساخت و خود را به میدان شهادت نینداخت؛ زیرا میدانست خونش هدر خواهد شد.گاهی شهید شدن آسان‌تر از زنده ماندن است!آن زمان خواص تسلیم بودند و حاضر نمیشدند حرکتی کنند. وضع دوران یزید به گونه‌ای بود که قیام، تنها انتخابِ ممکن به نظر میرسید.این، به‌خلاف دوران امام حسن(ع) بود.لذا، انتخاب سخت‌تر را امام حسن(ع)کرد. اما در زمان امام حسین(ع)یک انتخاب بیشتر وجود نداشت. زنده ماندن معنی نداشت؛ قیام نکردن معنی نداشت و لذا بایستی قیام میکرد. حال اگر در اثر آن قیام به حکومت میرسید، رسیده بود. کشته هم میشد، شده بود. بایستی راه را نشان میداد و پرچم را بر سرِ راه میکوبید تا معلوم باشد وقتی که وضعیت چنان است، حرکت باید چنین باشد.(مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

نظرش را می پرسی چون کار معطل نظر اوست،یا چون می خواهی نظر «او» را بدانی؟
مرز بین حرف کاری و حرف شخصی گاهی خیلی باریک می شود؛ آنقدر که لازم میشود با ذره بین دقت کنی، روی عباراتت، روی جملاتت، روی نیت هایت…خدا می‌بیند…

 

کربلا به رفتن نیست ، به شدن است.  کربلایی شدن که اگر به رفتن بود! شمر هم کربلایی است!

(شهید سید مرتضی آوینی)

 

تراکت شب دوازدهم:

تراکت شب دوازدهم

تراکت شب دوازدهم

عبـرت هــای عــاشورا:

وقتی امام حسین(ع)قیام کرد با آن عظمتی که در جامعه‌ی اسلامی داشت بسیاری از خواص به نزدش نیامدند و به او کمک نکردند. ببینید وضعیت در یک جامعه، تا چه اندازه به وسیله‌ی خواصی که حاضرند دنیای خودشان را به راحتی بر سرنوشت دنیای اسلام در قرنهای آینده ترجیح دهند، خراب میشود! وقتی به اسامی کسانی که از کوفه برای امام حسین(ع)نامه نوشتند و او را دعوت کردند، نگاه میکنید، میبینید همه جزو طبقه‌ی خواص و از زبدگان و برجستگان جامعه‌اند. تعداد نامه‌ها زیاد است. منتها مضمون و لحن نامه‌ها را که نگاه کنید، معلوم میشود از این خواصِ طرفدارِ حق، کدامها جزو دسته‌ای هستند که حاضرند دینشان را قربانی دنیایشان کنند و کدامها کسانی هستند که حاضرند دنیایشان را قربانی دینشان کنند. از همان کوفه‌ای که هجده هزار شهروندش با مسلم بیعت کردند، بیست، سی هزار نفر یا بیشتر، برای جنگ با امام حسین(ع) به کربلا میروند! یعنی حرکت خواص، به دنبال خود، حرکت عوام را میآورد. نمیدانم عظمت این حقیقت که برای همیشه گریبان انسانهای هوشمند را میگیرد، درست برای ما روشن میشود یا نه؟ ماجرای کوفه را لابد شنیده‌اید… (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

اینجا در فضای مجازی همه خوبن ، همه مهربونند، همه از دروغ بدشون میاد، همه از خیانت نفرت دارن،

همه واسه خودشون فرشته هستند ، همه فکر می کنند…

ولی نمیدونم این آدما کجای شهرمون هستند که هیچوقت

پیداشون نمی کنم!

 

دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در راحت فراغت و صلح چه بسیارند اهل دین.(آوینی)

 

تراکت شب سیزدهم:

تراکت شب سیزدهم

تراکت شب سیزدهم

عبـرت هــای عــاشورا:

مسلم بن عقیل به محض ورود به کوفه، به منزل بزرگان شیعه وارد شد و نامه‌ی حضرت را خواند. گروه گروه، مردم آمدند و همه، اظهار ارادت کردند. فرماندار کوفه  با مسلم مقابله نکرد. مردم که جو را آرام و میدان را باز میدیدند، بیش از پیش با حضرت بیعت کردند. دو، سه تن از خواصِ جبهه‌ی باطل طرفداران بنی‌امیّه به یزید نامه نوشتند که اگر میخواهی کوفه را داشته باشی، فرد شایسته‌ای را برای حکومت بفرست. یزید هم عبیداللَّه بن زیاد  که اساس کار او عبارت از این بود که طرفداران مسلم بن عقیل را با اشدّ فشار مورد تهدید و شکنجه قرار میداد را فرستاد. بدین جهت، هانی بن عروه را با حیله به دارالاماره کشاند و به ضرب و شتم او پرداخت. در این مقطع هم، نقش خواصِ به اصطلاح طرفدارِ حق که حق را شناختند و تشخیص دادند، اما دنیایشان را بر آن مرجّح دانستند، آشکار میشود. حضرت مسلم با جمعیت زیادی به حرکت درآمد. کاری که ابن زیاد کرد این بود که عده‌ای از خواص را وارد دسته‌های مردم کرد تا آنها را بترسانند. خواص هم در بین مردم میگشتند و میگفتند با چه کسی سر جنگ دارید؟! چرا میجنگید؟! اگر میخواهید در امان باشید، به خانه‌هایتان برگردید. اینها بنی امیه‌اند. پول و شمشیر و تازیانه دارند. چنان مردم را ترساندند و از گرد مسلم پراکندند که آن حضرت به وقت نماز عشا هیچ کس را همراه نداشت؛ هیچ‌کس! (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

انزوای حزب الله در نظام ما نیز نشانه‌ی خوبی نیست… شکی نیست که اکنون در نظام ما حزب‌الله رفته رفته به انزوای سیاسی کشیده می‌شود و کارها به دل‌باختگان تکنوکراسی واگذار می‌گردد. سید مرتضی آوینی

 

به نوشتن که عادت کنی حرف زدن از یــادِت میـره ! دنیای مان سرد شد…از وقتی به گرمای دنیای مجازی پناه بردیم

 

 تراکت شب چهاردهم:

تراکت شب چهاردهم

تراکت شب چهاردهم

عبـرت هــای عــاشورا:

(بعد از عهد شکنی کوفیان با مسلم) ابن زیاد به مسجد کوفه رفت و اعلان عمومی کرد که همه باید به مسجد بیایند و نماز عشایشان را به امامت من بخوانند! تاریخ مینویسد: مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند. چرا چنین شد؟ بنده که نگاه میکنم، میبینم خواصِ طرفدارِ حق مقصرند و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی. شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که میفهمید حق با کیست. میفهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ی او اطراف قصر عبیداللَّه زیاد را به کنترل خود درآوردند.ابن زیاد ترسید. آنها میگفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح دید هانی بن عروه زنده، اما مجروح است.شریح قاضی گفت: میخواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیداللَّه آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام میداد، تاریخ عوض میشد.(مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

قدر هر کس به اندازه قدر اراده اوست؛‌ سر دوراهی کلیک کردن و نکردن، اندازه آدم‌ها معلوم می‌شود؛ گاهی باید مدام برای خودمان روضه حرّ بخوانیم.

 

گمنامی برای شهرت پرستها دردآور است،اگر نه همه اجرها در گمنامی است.شهید آوینی

شهید سید مرتضی آوینی

 

 

تراکت شب پانزدهم:

تراکت شب پانزدهم

تراکت شب پانزدهم

عبـرت هــای عــاشورا:

یک وقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات میدهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی میغلتاند. ای شریح قاضی! چرا وقتی که دیدی هانی در آن وضعیت است، شهادت حق ندادی؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده‌ی دنیا بر دین، همین است.به داخل شهر کوفه برگردیم: وقتی که عبیداللَّه بن زیاد به رؤسای قبایل کوفه گفت بروید و مردم را از دور مسلم پراکنده کنید وگرنه پدرتان را در میآورم چرا امر او را اطاعت کردند؟! رؤسای قبایل که همه‌شان اموی نبودند و از شام نیامده بودند! بعضی از آنها جزو نویسندگان نامه به امام حسین(ع) بودند.چرا چنین کاری کردند؟! به جای این‌که از ابن زیاد بترسند، از خدا میترسیدند، تاریخ عوض میشد. گیرم که عوام متفرّق شدند؛ چرا خواصِ مؤمنی که دوْر مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب و حسابی بودند که بعضیشان بعداً در کربلا شهید شدند؛ اما این‌جا، اشتباه کردند. کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. نتوانستند بروند؛ توفیق پیدا نکردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین(ع)کشته شد؛ وقتی فرزند پیغمبر از دست رفت؛ وقتی فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! اثری که توّابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! به‌خاطر این‌که در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه‌ی خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

خوبی دنیای مجازی اینه که با چند تا شکلک و چند تا شوخی میشی خوش ترین آدم دنیا و هیشکی درونتو نمیفهمه؛ این دنیای مجازی…دنیای واقعی خیلیا رو خراب کرد!!..

 

تراکت شب شانزدهم:

تراکت شب شانزدهم

تراکت شب شانزدهم

عبـرت هــای عــاشورا:

چرا مسلم بن عقیل را با این‌که میدانستید نماینده‌ی امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم. چرا هنگام عصر و سرِ شب که شد، مسلم را تنها گذاشتید تا به خانه‌ی طوعه پناه ببرد؟! پس، خواص در این مرحله، کوتاهی کردند که دوْر مسلم را نگرفتند.ببینید! از هر طرف حرکت میکنیم، به خواص میرسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات میدهد و حفظ میکند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد. خواص! خواص! طبقه‌ی خواص! عزیزان من! ببینید شما جزو کدام دسته‌اید؟ اگر جزو خواصید ،که البته هستید پس حواستان جمع باشد. (مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

شهید گمنام…یعنی شهیدی که میتوانست عقب بیاید اما ماند…

راستی…آن پیرزن تنهایی که توی کوچه ما همیشه ی خدا از لای در خانه شان چشم به راه پسرش بود، مُرد.

شادی روح مادران شهدا صلوات

 

هر سوزنی که برای غیر خدا زدم به دستم فرو رفت…رجبعلی خیاط میگفت…خیلی کارها خیاطی ست… مثل تایپ کردن…
نوک انگشتانم می سوزد…

 

تراکت شب هفدهم:

تراکت شب هفدهم

تراکت شب هفدهم

عبـرت هــای عــاشورا:

عزیزان من! حرکت در راه خدا، همیشه مخالفینی دارد. از همین خواصی که گفتیم، اگر یک نفرشان بخواهد کار خوبی انجام دهد کاری را که باید انجام دهد ممکن است چهار نفر دیگر از خودِ خواص پیدا شوند و بگویند آقا، مگر تو بیکاری؟! مگر دیوانه‌ای؟! مگر زن و بچه نداری؟! چرا دنبال چنین کارها میروی؟! کما این‌که در دوره‌ی مبارزه هم میگفتند.اما آن یک نفر باید بایستد. یکی از لوازم مجاهدتِ خواصی، این است که باید در مقابل حرفها و ملامتها ایستاد. تخطئه میکنند، بد میگویند، تهمت میزنند؛ مسأله‌ای نیست. پروردگارا! مرگ ما را به شهادت در راه خودت قرار بده.  پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، امریکا و بقیه‌ی ایادی و اقطاب استکبار را آن چنان که شایسته‌ی اقتدار و عزّت خودِ توست، منکوب و مقهور فرما. لذّت قهر و غلبه بر آنها را به ملت ایران بچشان. والسّلام علیکم و رحمهاللَّه و برکاته.(مقام معظم رهبری۲۰/۳/۷۵)

 

رویت را در دنیای اینترنت هم بگیر…
خودت میان خط ب خط حرف شنفتن و زدنت می فهمی چجوری…
فقط کاری نکن تا روی از تو بگیرد حضرت مادر سلام الله علیها.

 

صحرای کربلا به وسعت تاریخ است و کار به یک «یالیتنی کنت معکم» ختم نمی‌شود. مگر نه این است که… هیچ کس را تا به بلای کربلا نیازموده اند از دنیا نخواهند برد؟سید مرتضی آوینی

التماس دعا…

پایان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.